zondag 29 april 2012

Let it Loose - les 4

Kleuren veranderen, zo luidt de opdracht van les 4. Zoek een afbeelding (foto of plaatje uit een tijdschrift)  en bewerk het met complementaire kleuren. Dit is de foto die ik heb uitgekozen hiervoor :
 En dit heb ik ervan gemaakt :
 Ik heb eerst geoefend op een andere afdruk en dat was maar goed ook want dat werd me een bende ! Toen wist ik wel beter wat wel en niet kon en ben ik gaan verven. Voor het gezicht verschillende kleuren groen gebruikt en dat iedere keer weer bijgewerkt, de ene keer met water, de andere keer met verf, net zolang tot ik tevreden was. Het haar eerst helemaal roze en dan toch maar paars eroverheen en wat witte streepjes met een gelpen. De ogen bruin gemaakt met verf (heb altijd al bruine ogen willen hebben, hihihi) en het wit met een edding paint marker. Het zwarte lintje met een micron fijnschrijver. De mond was eerst paars (niet mooi) en daar ben ik met de witte paintmarker overheen gegaan...jakkie ! Dan maar met roze.
De achtergrond heb ik geverfd met donkerblauw, paars, geel en oranje. Dit werd wat te fel en dus heb ik er gesso en witte verf overheen geschilderd. Boven en onder de leuke doodles van Dylusions gestempeld en met witte gelpen ingekleurd. Verbindingsslangen getrokken en daar de tekst op geschreven en ook hier weer gekleurd.
De tekst heb ik van internet geplukt en is van Dr. Seuss:

Today you are You, That is truer than true.
There is no one alive who is Youer than You.

6 opmerkingen:

  1. Leuk geworden Yvonne, ja het is wel even wennen maar dit resultaat mag er zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is prachtig, net als je andere werk trouwens....ben even op m´n gemakkie door je blog gegaan...wat een mooie dingen maak je! Ook heb ik even een kijkje genomen bij de art journal gids, wat een tips daar kan ik wel wat mee (ben nog een echte leek op het art jounal gebied) maar vind het zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Yvonne, je bent echt veranderd haha, maar wat leuk om te doen lijkt me! En die tekst is waar en prachtig! groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wauw, dat ziet er wel heel apart uit, leuke techniek lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super goed gelukt Yvonne! Stoer om daar je eigen foto voor te gebruiken! Mocht je je eigen look nog eens zat zijn ...... Ha ha, houd het toch maar bij jezelf hoor, maar het is wel heel knap gedaan.
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wauw, Yvonne, wat is dit super super super gaaf.

    groetjes jolande

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even op visite bent geweest !
Bedankt voor je belangstelling en tot een volgende keer :-)