zaterdag 26 mei 2012

Let it Loose - les 11 - De kaft

Voor de kaft heb ik weer de techniek met gel medium en keukenpapier gebruikt omdat dit toch wel een erg mooi effect geeft.
Voorkant :
 Achterkant :
Mijn kaft heb ik beplakt met kraftpapier (een stukje pakpapier wat nog in de kast lag) en daar met gel medium overheen. Vervolgens chipboard letters erin gedrukt, de letters O zijn afsluitdopjes van babyflesjes. Op mijn werk hadden we ze niet nodig waarop ik zei: "Geef maar hier, daar kan ik nog wel wat mee", waarop mijn collega bijna in haar broek plaste van de lach. Ik heb beloofd te showen wat ik er mee heb gedaan.
Vervolgens heb ik keukenrol besprayed met blauwe, groene en paarse colorwash en over de letters heen gelegd. Voorzichtig aangedrukt met een embossingpen en een poosje laten drogen. Een beetje versierd met stukken washi tape. Na drogen heb ik met koperkleurige inkt met mijn vinger de letters gekleurd.
Voor de achterkant heb ik de onderlaag van het keukenpapier gebruikt.

8 opmerkingen:

  1. Wat ziet het er weer lekker "losjes" uit Yvonne! Mooi zoals je dat keukenpapier omtovert, maar ook zo mooi vind ik de babyflesdopjes en het verhaal erbij!! :-)

    groetjes en een fijn Pinksterweekend, Alie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel erg mooi Yvonne, mooie kleuren en schitterende techniek, ik kan me voorstellen dat je die nog een keer extra wil laten zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi Yvonne
    Leuk zo met het keukenpapier.
    Mooie kleuren ook.

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een mooie kaft heb je gemaakt Yvonne met weer een leuke techniek.

    groetjes jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg leuke ideetjes weer en prachtige details. De achtergrond super met je keukenpapier. Al met al een prachtige kaft.
    groetjes en fijn weekend
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg mooi Yvonne,mooie kleuren.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super mooi kaft en grappig idee die dopjes als O!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige kaft Yvonne! Mooi gebruik van de keukenrol en de tape, de babyflesjesafsluitdopjes O's vind ik super gevonden! Ze springen echt uit de tekst.
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even op visite bent geweest !
Bedankt voor je belangstelling en tot een volgende keer :-)