woensdag 9 mei 2012

Let it Loose - les 6

Werken met gesso, dat is de opdracht. Nou, dat is geen straf voor mij. Ik ben lekker aan de klieder geslagen met het volgende resultaat :
Na de eerste laag gesso heb ik het plastic stramien op verschillende plekken gelegd en daarna de chipboard letters X. Weer een dikke laag gesso erbovenop en een nachtje laten drogen. Geverfd met geel en turquoise en met keukenrol gedept. Een mal met de beroemde klok van Tim Holtz en daar overheen gesprayed met donkerbruine colorwash. Maar ja.....veel te haastig want de verf was nog niet droog en dus vloeide de inkt met de verf samen !!! Sukkel, zei ik tegen mezelf. Dan maar met bruine verf en een radertjes mask aan de slag.  De klok was één modderige zooi geworden...jakkie. Maar gelukkig was daar de paintmarker en ben ik wat gaan tekenen. Nog een pakkende tekst erbij ;-) en hij is klaar.
Nog een paar details :
 

7 opmerkingen:

  1. Wat prachtig Yvonne.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg mooi, had hem nog niet bekeken op Let it Loose maar hij is echt heel bijzonder geworden. Loslaten kun jij goed
    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig leuk resultaat met de gesso! Ziet er erg mooi uit, leuke details, mooie kleuren, helemaal goed!
    Les 6 was één van mijn favoriete lessen, heel leuk om te doen. En dat zie ik bij jou ook, je ziet het plezier wat je er in had vanaf spatten!
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel gaaf Yvonne en zo te lezen heb je je heerlijk zitten vermaken

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is het uiteindelijke resultaat wat er toe doet en dat is meer dan gewoon mooi.
    Je hebt het echt los gelaten en bent verder gegaan en dat vind ik dan weer knap.
    Groetjes Gery

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik herken dat. Maar wat Gery zegt is juist: Het uiteindelijke resultaat is wat er toe doet.
    Ik vind hem zeer goed gelukt.
    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even op visite bent geweest !
Bedankt voor je belangstelling en tot een volgende keer :-)