donderdag 17 mei 2012

Let it Loose - les 9

Zo, daar ben ik weer...na dagen lang snotteren, hoesten en proesten heb ik weer de energie om verder te gaan met mijn workshop. De afgelopen dagen was het werken en slapen geblazen maar hopelijk ben ik er nu vanaf.
Kleuren : gevoel en symboliek, dat is de opdracht voor deze les. Ik heb de kleur blauw gekozen omdat ik die kleur nog niet echt in mijn (komende) boekje heb en natuurlijk ook omdat het gewoon een mooie kleur is. Ik heb een "magische" bewerking gemaakt.
Met een roller heb ik met twee kleuren blauwe acrylverf mijn papier gekleurd. Vervolgens heb ik met een natte kwast weer wat verf weggehaald en daar de vrouw op gestempeld met chipped sapphire. Door de structuur van het papier was de afbeelding niet helemaal mooi zichtbaar en dit heb ik opgelost door met een waterpenseel de vrouw in te kleuren en omdat het een niet watervaste inkt is liep de kleur in de groeven. De swirls heb ik zo gelaten zodat de vrouw meer naar voren komt. Met blauw lyra krijt swirls getekend en met wit krijt cirkels rondom de vrouw. Uit een tijdschrift wat blauwe teksten gescheurd en donkerblauwe slierten geknipt. Met witte gelpen wat omlijningen gemaakt en de vrouw, letters en bovenste slierten voorzien van glitter, opgebracht met een kwastje. Er zitten ook nog wat glitters tussen de hand en de slierten om de suggestie te wekken dat ze strooit met toverpoeder.
De vrouw danst en strooit glitters in het rond, eigenlijk is ze een goede fee die magie in het leven brengt om het zo wat luchtiger te maken voor een ieder die dat kan gebruiken.
 Jammer dat hier de glitters niet te zien zijn, het blijft lastig om dat goed op de foto te krijgen.

10 opmerkingen:

  1. Dit is echt magical Yvonne. Leuk idee het glitterpoeder en ja altijd lastig om dit op de foto te krijgen.
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig Yvonne,meis hoe krijg je het voor elkaar.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi gedaan Yvonne,je levensvreugde komt hier sprankelend naar boven, heel mooie technieken heb je hier ook gebruikt, en alvast bedankt voor de goed uitleg over de manier waarop je die gecreëerd hebt, dat is altijd heel leerrijk!!

    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk Yvonne, laat dat toverpoeder naar neerdwarrelen bij mij, kan het hééél goed gebruiken.
    Je werkstuk ziet er werkelijk schitterend uit en wat een mooie kleur is dit blauw.
    Echt super hoor!
    Groetjes Gery

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig verhaal en even zo mooie uitwerking, complimenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie symboliek Yvonne! Je hebt er op een prachtige manier beeld bij gegeven...
    Leuk om je verhaal te lezen, hoe de kaart is ontstaan!

    groetjes en een gezonde dag, week, maand, jaar!

    Alie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gelukkig voel je je weer fit genoeg om verder te gaan en aan dit werkstuk is niet te zien dat je je niet lekker voelde hij is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super mooi wat je weer gemaakt hebt en ik vind het heel leuk om te lezen hoe hij is ontstaan.
    Knap werk hoor.

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. een prachtige uitwerking van deze les, een plaatje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie fee met haar goede uitstrooiende wensen! Leuk met deze kleur blauw, en een mooie indeling van je pagina.
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even op visite bent geweest !
Bedankt voor je belangstelling en tot een volgende keer :-)