dinsdag 17 december 2013

Creative Ladies - G en H

De G en H zijn voor Coby en ik heb vooral aan de G heel veel plezier beleefd. Mijn eerste idee was om het woord "glimlach" te kiezen maar door het woordenboek nog eens door te bladeren en in mijn lappenbak te duiken is het uiteindelijk "gordijn(en)" geworden.
Met decoupage lijm stukken telefoonboek papier opgeplakt, even in laten trekken en er weer af getrokken.
Met een spatel paarse verf opgesmeerd en hier en daar wat verf weg geschraapt.
Diamant mal erop gelegd en met een sponsje aqua blauwe verf aangebracht. Laten drogen en een aantal diamanten voorzien van tekst en cijfers. Met goudkleurige verf het spotlight gesponst.
Van een stuk knalroze vitrage een gordijn geknipt en bevestigd. Een heerlijk stukje kitsch kant bovenaan geplakt. Strikje aan de onderkant om het gordijn heen. De dame apart gestempeld en ingekleurd met derwent coloursoft potloden: soft en blush pink, loganberry en white grey. De tekst is van Loesje, rond haar naam het verplichte ovaal getekend.
Voor de letter H weer een verplicht kleurenpalet:
Mijn onderwerp is "hek(ken)"
Tumbled glass en worn lipstick op een sheet aangebracht, water erover en mijn pagina erop gelegd ZONDER te draaien. Onderkant afgedekt en de bovenkant gesprayed met denim (colorwash). Afdekpapier weggehaald en water op het blauw gespoten en lekker laten druipen. Bovenkant afgedekt en de onderkant gesprayed met cranberry (colorwash), dit NIET laten druipen. Bloemen gestempeld en een beetje bewerkt met witte gelpen en derwent cranberry. Twee maal met versamark het hek gestempeld en bewerkt met zwart embossingpoeder. Stukje washi tape aan de onderkant geplakt. Tekst gestempeld met maroon.

Ik kreeg de letters deze keer van Lia en die zijn hier te bewonderen (even naar beneden scrollen).

7 opmerkingen:

  1. Ziet rr schitterend uit!
    En bedankt voor je kerstkaart, prachtig!
    Groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn ze weer mooi Yvonne, de G van Gordijn...hoe verzin je het en euhhh die G van Glimlach kwam vanzelf bij het zien van deze pagina :)
    En je H pagina vind ik zo mooi qua opbouw en de tekst is super. Twee echte Yvonne's!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohh de Gordijnenkaart is wel heel speciaal Yvonne, Gave combi met de Loesje tekst! De Hekkenkaart zorgt voor een Heel andere sfeer, maar oogt ook Heerlijk.
    groetjes, Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat prachtig weer Yvonne, ,allebei heel mooi en kunstig , ik kan me inbeelden dat je hier heel wat plezier mee hebt gehad om dit te creëren!!

    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha wat is je eerste leuk zeg en met een mooie tekst!
    Je tweede is ook mooi geworden.
    Groetjes Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. geweldig wat zijn ze weer mooi, die ondergrond bij de gordijnen heb je ook gaaf gemaakt zeg, leuk bedacht met dat gordijn, het hek vind ik heel origineel gevonden, leuk.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even op visite bent geweest !
Bedankt voor je belangstelling en tot een volgende keer :-)