zaterdag 16 januari 2016

Alcoholinkt en embossen

Voor een uitdaging van de KicoStampers groep op facebook maakte ik een spread in één van mijn journals. Gebruik alcoholinkt op yupo papier en heat embos met wit en/of goud. Snijd daarna vlakken en plak ze op. Dit is wat het uiteindelijk is geworden...eronder staan foto's van de verschillende stappen.

Ik had nog een stuk yupo liggen van 21 x 21 cm en begon daar alcoholinkt op de druppelen met de bedoeling om er een mooi stuk uit te snijden voor een kaart. Hoe anders liep dit weer bij mij. Ik was vrolijk aan het kliederen en klodderen totdat, jawel ik had het weer voor elkaar.....MODDER!!! Okay, dan maar flink wat blending solution gespetterd en heel veel lagen inkt er overheen. Doordat ik zo aan het hocus pocussen was werd het uiteindelijke resultaat mooier dan ik had verwacht. Zonde om niet alles te gebruiken want de randen zijn toch wel heel apart van kleur geworden.

Vervolgens met versamark verschillende afbeeldingen gestempeld en voorzichtig bewerkt met embossingpoeder (yupo is tenslotte een kunststof). De stempels zijn van Carmen's Veranda en Prima Marketing 

Doormidden gesneden en op papier een vlakverdeling gemaakt. 

Mijn art journal bewerkt met zwarte gesso en de vlakken opgeplakt.

Tot slot nog stempels van Sirius Hobby gebruikt. Op apart papier gestempeld en gekleurd met distress markers twisted citron en wilted violet, barn door en brushed corduroy.

2 opmerkingen:

  1. Heel gaaf effect geeft dat zeg! Super mooi! Liefs Brigitta

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi! Die paars knalt echt zo bij dat groen en blauw: echt supermooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even op visite bent geweest !
Bedankt voor je belangstelling en tot een volgende keer :-)