donderdag 29 september 2016

Verday paint en patina

Van de week ben ik aan de slag gegaan met Verday paint en patina. Ik ben pas begonnen in een nieuw art journal en wilde nog wat aan de kaft doen. Dus...ringen uit het boekje gehaald en de buitenkanten bewerkt met de verf en patina.
 De onbewerkte kaft had een kraft uiterlijk, aan de voorkant met een lichte embossing van swirls. Op de hoeken heb ik metalen versiersels geplakt. Daarna heb ik alles geverfd met zwarte gesso. Gedroogd en een laag copper erop gesmeerd. Ook dit weer gedroogd. Nu met een dot tissue papier nogmaals copper op de kaft gestempeld en direct daarna (de tweede laag moet nog nat zijn) met de patina over alles heen gesprayd. Dit aan de lucht laten drogen. Mijn moeder zat naast me en samen hebben we het droog proces gevolgd. Gaaf om te zien dat de koperkleur uiteindelijk een teal kleur krijgt.
 Toen alles droog was heb ik met de kleur iron de hoeken en zijrand op dezelfde manier bewerkt. Hier krijg je een roestig effect mee. Hieronder zie je de onbewerkte en bewerkte hoek. Wat een verschil hè?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je even op visite bent geweest !
Bedankt voor je belangstelling en tot een volgende keer :-)