dinsdag 3 januari 2017

Zesde ronde round robin - Gebruik koele of warme kleuren

Mijn zesde uitwerking voor de round robin. Ik heb gekozen voor warme kleuren omdat ik best vaak naar de blauw- en groentinten grijp. Helaas heb ik niet van elke stap een foto gemaakt, ik was zo lekker bezig dat het er een beetje bij in schoot. Maar ik heb alles wel opgeschreven.


Dylusions paint lemon zest, squeezed orange en postbox red op de gelli plate gesmeerd en een eerste laag op mijn spread aangebracht. Daarna nog een laag met dezelfde kleuren en een bloemenstencil. Witte verf met een brayer aangebracht op een grote Art Foamies stempel en deze over de hele spread gestempeld. Restjes verf heb ik op deli paper verzameld en hier heb ik strookjes van gescheurd en met een tekst stempel bewerkt. De strookjes op de spread geplakt:

Met een wc rolletje cirkels  gestempeld met de kleuren pure sunshine en pomegranate seed:

Met potlood de bloemen en blaadjes getekend en rondom alles geel geverfd met lemon zest. Ik heb ook een paar cirkels open gelaten:


Met een zwarte posca de bloemen duidelijker getekend en aan één kant met een olie pastel krijtje (red violet)een red lijntje getekend en met mijn vinger uitgeveegd:

De andere kant met een wit olie pastel krijtje bewerkt. De cirkels met witte verf bedekt:

Tekst gestempeld in de rondjes en met witte sharpie en dunne zwarte posca wat details aangebracht Een zwart stabilo all potlood over alle zwarte lijnen van de bloemen gehaald en geactiveerd met een kleine beetje water. Dit geeft nét een mooier effect aan het geheel :

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je even op visite bent geweest !
Bedankt voor je belangstelling en tot een volgende keer :-)