donderdag 19 juli 2012

Quirky Dutch Summer - deel 7

Mozaïeken op papier, dat is de 5de uitdaging. Ik ben weer eens gaan snuffelen in wat tijdschriften maar kon niets naar mijn zin vinden. Toen maar eens in mijn rommelbak gesnuffeld en deze foto van mijn oudste zoon gevonden. Ooit als proefje uitgedraaid op printerpapier en nu geschikt als uitgangspunt voor mijn uitdaging. Dit is het uiteindelijke resultaat :
Met gele, oranje en rode verf de achtergrond geverfd en met behulp van een template met turquoise verf de swirls aangebracht. De kleur was erg mooi maar te fel dus heb ik 2 laagjes verdunde gesso erop gesmeerd. Foto uitgeknipt en met mod podge opgeplakt. Zijn shirt was zwart maar heb ik geverfd met turquoise, de rondjes heb ik erop getekend. Gele, rode, oranje en turquoise strookjes gesneden van 1 cm breed en in stukjes geknipt. Toen aan het plakken geslagen en al doende tot dit resultaat gekomen. Ik had het uitgeknipte stuk van de foto nog liggen en die heb ik gespiegeld en met een spons en weer de turquoise verf opgebracht. Verder nog accenten aangebracht met zwarte stift en witte gelpen. De tekst gestempeld met losse letters.

10 opmerkingen:

  1. Ohhhh....wauwwww, wat is dit mooi!!! Hoe kom je er op?! En dat shirt van je zoon...zo'n leuk idee (doet me denken aan let it loose), de schaduw, het mozaïek, echt super!! Hoe vind je zoon hem??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij heeft hem vandaag pas gezien en was er wel vereerd mee. Zijn gepimpte shirt vond hij er gaaf ;-)

      Verwijderen
  2. Helemaal leuk en interessant Yvonne...van de week zat ik te denken om te mozaieken met stukjes restpapier...en hier is het in beeld :-) Je hebt er iets leuks van gemaakt en je zoon is best wel een goed en leuk fotomodel :-))

    groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een bijzondere pagina is dit geworden Yvonne! Heel mooi, die kleurige mozaiek-rand rond je (best wel stoere) zoon... het silhouet ernaast geeft er weer een extra dimensie aan met die tekst... prachtig hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind dit echt een heel mooie pagina geworden, heel leuk! Wat een mooie omschrijving van het proces en idd een knappe zoon hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fantastisch goed gelukt Yvonne. leuk het mozaïken. En natuurlijk een prachtig foromodel.
    groetjes marja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeetje, wat een prachtpagina heb je weer gemaakt, hij is helemaal af.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij is heel mooi geworden, maar ik ben zo langzamerhand zo benieuwd naar de rommel doos van jouw, er schijnen daar zoveel mooie dingen in verstopt te zijn. . . .

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, ik zal er binnenkort wel eens een foto van plaatsen. Ik sta er zelf ook versteld van wat ik af en toe tegenkom ;-)

      Verwijderen

Leuk dat je even op visite bent geweest !
Bedankt voor je belangstelling en tot een volgende keer :-)