woensdag 10 oktober 2012

A creative art journey - les 5

Een uitbundige les , barok en rococo. Dat betekent veel overdadige zaken zoals goud, krullen en protserige meubels en kleding. Ik heb ervoor gekozen om engeltjes te combineren met goudkleur en een beetje zilver. Uitgangspunt was een overgebleven papieren servetje van vorig jaar kerst. Twee schattige engeltjes lonkten naar me en daar kan ik geen nee tegen zeggen. Maar eerst in mijn behang-laadje gekeken en daar vond ik een mooi stukje om als stempel te gebruiken. Ik heb het behang op een acrylblok geplakt en ingesmeerd met goudkleurige inkt. Dit meerdere keren afgedrukt.
 Van dichtbij zie je goed de glimmertjes.
Met mod podge de engeltjes opgeplakt en vervolgens het ornament uit het behang geknipt en ook opgeplakt. Toen ben ik naar beneden gegaan om eens wat engeltjes te scoren op internet.
Die heb ik gevonden en ik ben weer verder gaan knippen en plakken. Er zaten nog wat lelijke plekken en daarvoor heb ik met embossingpoeder vleugeltjes bewerkt en mooi de plekken gecamoufleerd. Een klein bedeltje op de kapotte vleugel van het engeltje rechts boven en cupido bungelt aan het zilveren engeltje. Voor deze engeltjes is er in mijn ogen maar één tekst geschikt....There must be an angel van Annie Lennox :
I walk into an empty room
And suddenly my heart goes boom
It's an orchestra of angels
And they are playing with my heart

9 opmerkingen:

  1. Natuurlijk was ik weer erg nieuwsgierig naar de making of van je prachtige pagina, dus kom ik hier ook nog even kijken. Super mooi gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is zo mooi deze pagina, helemaal top. Zo leuk dat in dit boek alle uitwerkingen zo verschillens zijn, heerlijk deze lessen weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi al die engeltjes, en die tekst is inderdaad zeer toepasselijk.

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ohhh wowww,wat schitterend.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dit is ook weer schitterend! En dat nummer past er goed bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ziet er super uit, gaaf hoe je het stukje behang hebt gebruikt, super ook dat je ermee hebt gestempeld.

    groetjes jolande

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even op visite bent geweest !
Bedankt voor je belangstelling en tot een volgende keer :-)