zaterdag 17 november 2012

Creative ladies - tweede ronde

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor alle lieve berichtjes/kaarten die jullie me hebben gestuurd na het overlijden van mijn vader. Het is een prachtige uitvaart geweest en nu moeten we zijn leegte een plaatsje gaan geven. Maar dat heeft tijd nodig.
Inmiddels heb ik wat afleiding gezocht in mijn hobbyhok en dat zorgt voor een beetje ontspanning.

Voor de Creative ladies heb ik de tweede serie cirkels gemaakt want die moesten de 15de op de bus. Deze keer heb ik ze voor Annie gemaakt. De techniek van deze ronde is "embossing".
 De glas in lood stempel afgedrukt met versamark en bewerkt met zwarte embossingpoeder. Daarna met distress inkt en een waterpenseel ingekleurd. De stelen en blaadjes met shabby shutters en peeled paint, de bloemen eerst met shaded lilac en daarna van binnenuit met dusty concord (de blaadjes waren nog vochtig zodat de paarse inkt mooi zou gaan vloeien). Met wild honey de bloemhartjes gekleurd. Achtergrond met tumbled glass, sommige stukken twee maal voor een mooier effect.

Het onderwerp voor deze ronde is : fantasie/fantasy.
Blauwe en groene ecoline op de cirkel gesmeerd en er grof zeezout op gestrooid. De cirkel door de cuttlebug gehaald met een embossingfolder en de swirls licht opgeschuurd. Onderkant gesponst met brushed corduroy. De zeemeermin gekleurd met salty ocean, peacock feathers, spiced marmalade en barn door. Uitgeknipt en verhoogd opgeplakt. Een tasje rond haar arm bevestigd en wat los vilt opgeplakt. Hier en daar nog wat accentjes gegeven met een witte gelpen.

14 opmerkingen:

  1. Super mooi ook de glas in lood. En leuk je laatste technique en kaart.
    Fijn weekend en groetjes
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig Yvonnne, ze zijn beide héél erg mooi geworden. Fijn dat je hobby je wat afleiding geeft in deze moeilijke tijd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik vind ze allebei geweldig, de techniek van de zeemeermin en de uitwerking helemaal top. Je glas in lood cirkel is ook prachtig. Fijn dat je er weer bent Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat mooi Yvonne, mooi het glas in lood effect en leuke techiek op je fantasy cirkel.

    groetjes jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Allereerst ben ik blij je weer op je blog te zien, en blij dat creatief "gerommel" je een beetje afleiding geeft.
    Natuurlijk geen gerommel! Want je hebt twee prachtige cirkels gemaakt! De zeemeermin zwemt echt lekker rond in de diepte van de mysterieuze oceaan, mooi!
    Ik ga je mailen!
    Lieve groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Er zal veel te verwerken zijn Yvonne, wil je nog een keer sterkte wensen daarbij! Wat goed om te lezen dat je wat rust kunt vinden in je hobbyhoek...En dat je dan ook nog zulke mooie resultaten kunt maken. Je cirkels zijn weer prachtig...de eerste lijkt ook echt glas in lood! De tweede is een erg mooie onderwater scenery met die gek/gave stempel!

    Toi toi en hartelijke groet, Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat je hobby je wat afleiding kan geven Yvonne ,want dat heb je nu zo af en toe hard nodig denk ik zo.

    De cirkels die je gemaakt hebt zijn SUPER mooi geworden ,heel verschillend maar allebei even prachtig.

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat je er weer bent Yvonne, en wat een mooie cirkels. De onderste vind ik geweldig, ik hou van Stampotique, zo leuk en zeker die onderwater figuren. Maar de eerste, GEWELDIG, zo mooi, de kleuren prachtig echt helemaal geweldig!

    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Both cards and techniques are beautiful, love the vibrant colors.
    Thanks for visiting ma blog and lovely comment.
    Lieve groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie ronde kaarten heb je weer gemaakt Yvonne, ja deze hobby is ideaal om even uit je zorgen en verdriet weg te kunnen glijden!! Tot veel moed!!

    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie cirkels en wat fijn, dat door lekker bezig te zijn even je gedachten ergens anders zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jeetje Yvonne, ik leesnet pas dat je vader is overleden, gecondoleerd en heel veel sterkte met het verlies van hem. Dat heeft inderdaad veel tijd nodig.

    Je cirkels zijn prachtig en ook erg mooi ingekleurd. Vooral de onderste kaart vind ik heel erg mooi!

    groetjes,
    Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Deze cirkels zijn dus in mijn bezit gekomen. Ik ben er heel erg blij mee. Wat een mooie technieken weer.
    Heel erg bedankt,
    liefs Annie

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even op visite bent geweest !
Bedankt voor je belangstelling en tot een volgende keer :-)