maandag 11 februari 2013

Mixed emotions - les 2 - Loneliness/eenzaamheid

Voor de tweede les kregen we behalve de opdracht om loneliness uit te beelden ook de opdracht om een image transfer te maken met behulp van een gel medium en deze te verwerken op je pagina. Nou....dat was zweten geblazen en er zijn heel wat mislukkingen gemaakt. Maar uiteindelijk is het dan toch gelukt met dit als resultaat:

Klaar voor het hele verhaal? 
Het begon met het uitzoeken van afbeeldingen op google. Ik vond een paar mooie en startte  poging 1. Eerst een mooie achtergrond gemaakt, het plaatje ingesmeerd met gel medium en op de juiste plek geplaatst.
 En dan maar wachten tot de gel medium droog is, liefst een hele nacht. Onderstaande foto plaatste ik in mijn album bij de workshop.
Heel vreemd...de inkt droogde roze op en ik heb mijn best gedaan om voorzichtig het papier los te wrijven met water en mijn vingers maar zo kwam het eruit te zien:
 Ongeveer in het midden is het zittende meisje te zien. Verder dan dit kreeg ik het papier er niet af...aan de rechterkant zit een gat, daar ben ik te hard gegaan. Dan er maar een andere mooie achtergrond gemaakt voor een andere gelegenheid:

Poging 2:
 Ook hier weer roze en een slechte transfer. Arm roze hondje, hij is al zo eenzaam en dan takel ik hem zo toe.
 Hondje zwart gekleurd en een soort van landschap er omheen gecreëerd. Met stempels gewerkt, verf en een beetje natte vinger werk.
Na deze poging heb ik het nog met fotopapier geprobeerd maar daar kreeg ik de laatste laag niet van weg. Hier heb ik geen foto van.

Okay...stug volhouden want ik zal toch met iets goeds voor de dag komen. Ik besloot om een afbeelding met scherp contrast te nemen en jawel hoor...roze/paars/vaalgroen!!!
 Daar wordt je toch moedeloos van:
 Ik ben maar weer aan het kleuren geslagen en heb het meisje zwart gekleurd.
 Ik wilde nog één poging doen en besloot een afbeelding uit een tijdschrift te nemen. Dolblij was ik toen ik na een hele poos een gezicht tevoorschijn zag komen. De witte vlekken kon ik niet wegkrijgen maar ik besloot om een combinatie te maken van de laatste 2 transfers.
En het uiteindelijke resultaat met een tekst van Frank Zappa:
You're a lonely little girl
But your mommy and your daddy don't care
You're a lonely little girl
The things they say just hurt your heart
It's too late now
For them to start to understand
The way you feel
The world for them is too unreal
So you're a lonely, lonely, lonely
Lonely little girl

11 opmerkingen:

  1. Jeetje, wat een gedoe zeg! Wat raar ook, dat je roze/groene afdrukken kreeg. Misschien is je printer niet helemaal geschikt voor dit soort werk? Er komen ook zoveel 'variabelen' bij kijken als je gaat transferen... sorry hoor, dat ik je zoveel werk heb bezorgd! Je pagina is uiteindelijk wel prachtig geworden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik bewonder je doorzettingsvermogen Yvonne :) Eind goed al goed en je mag trots zijn want je met een prachtige pagina voor de dag gekomen, ik vind je schrijfwerk echt super!! Ik vond het ook een lastige techniek maar Marit we vergeven je het hóór :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een gedoe Yvonne, maar het is uiteindelijk toch gelukt en ziet er super uit, ik wil deze techniek ook nog eens proberen, benieuwd wat ik ervan bak, maar de gezegde de aanhouder wint, klopt bij jou zeer zeker.

    groetjes jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat een verhaal, en wat een werk. Ik herken het wel. Zag een keer een filmpje, en dacht wat leuk, ga ik ook proberen. Het werd helemaal niets. Ik vind je laatste creatie heel goed gelukt.

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb je verhaal helemaal gelezen en kan je grrrr stemming erbij denken Yvonne...maar jij bent niet voor één creatief gat te vangen ... je hebt het geweldig mooi opgelost, prachtig resultaat met mooie tekst.

    Hartelijke groet, Alie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wow jij bent niet voor 1 gat te vangen, haha, de aanhouder wint! het uiteindelijke resultaat mag er zijn! Ik ben daar ook wel eens mee bezig geweest en het wil wel eens helpen om een foto met een hoog contrast te gebruiken/ en het niet zo lang te laten zitten, gewoon 10 minuten ofzo/of je kunt verf als medium gebruiken.













    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jeetje dat zal de nodige emoties bij je opgeroepen hebben, wat een klus, maar het resultaat is er dan ook naar, prachtig hoe je dit weer verbeeld hebt, top!

      Verwijderen
  7. De aanhouder wint !! Niks voor mij, ik had alles al gewoon in de vuilbak gekiept, maar bij jou geeft het schitterend resultaat, je hebt dus weer iets bijgeleerd Yvonne, prachtig werk!!

    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tjonge jonge wat knap dat je toch hebt volgehouden ,want als ik dit zo lees denk dat ik de moed had opgegeven hoor.
    Maar het resultaat is uiteindelijk dan weo heel heel mooi geworden.

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gaaf al je werk en wat heb je het knap volgehouden met schitterende resultaten Yvonne.
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even op visite bent geweest !
Bedankt voor je belangstelling en tot een volgende keer :-)