dinsdag 2 juli 2013

Zomerkamp week 2 : gekke bekken

De tweede week van de zomer tags uitdaging. Ik mocht deze keer kiezen en vond "gekke bekken" wel een erg leuk onderwerp. Nu had ik vorig jaar tijdens het realiseren van mijn hobbyhok een aantal zeer melige foto's gemaakt toen ik even een koffiepauze nam. Niet schrikken maar af en toe moet je even "los", hihihi.
 Ik heb bubblegum pink (dylusions) en purple twilight (color wash) op mijn craftsheet gespoten en hier wat water over gesprayed. Tag erdoor gehaald en gedroogd. Stencil chevron er over gelegd en op sommige plekken met zwarte verf gedept. Foto's geplakt en met witte gelpen een lijntje er omheen getrokken. Washi tape op de fotohoeken geplakt. Tekst met dymo letter tang en ook hier weer lijntjes omheen getrokken.
Vloppie:
En dit zijn de geweldige uitvoeringen van Coby en Joukje:

Marlies en ik hebben voor onze 13 x 13 swap van juni gekozen voor maskeren en alcoholinkt.
Marlies maakte dit van het maskeren:
En dit is mijn uitwerking:
Man gestempeld en gemaskeerd, hierna de deur gestempeld. Het pad aan de zijkanten afgeplakt en gesponst met pumice stone en frayed burlap. Deur en man maskeren en de achtergrond sponzen met shaded lilac, tumbled glass, broken china, peacock feathers en mustard seed. Deurpost gekleurd met derwent colorsoft potloden: dove grey, persian grey, pale brown en brown. De deur met logan berry en cranberry. Het glas in lood gekleurd met deep cadmium, indigo, sea green en royal purple. Voor het glas effect heb ik er een laagje glossy accents op gedaan.

Mijn uitwerking met alcoholinkt:
Steeds één druppel alcoholinkt op mijn papier gedruppeld en er direct met een rietje tegen geblazen. Ik heb drie kleuren gebruikt: slate, denim en lake mist. De vogel op een stuk muziekpapier gestempeld met cobalt (archival), uitgeknipt en opgeplakt. Tekst gestempeld met behulp van een stempel liniaal, ook met cobalt.
Marlies maakte deze prachtige kaart:
Er zit een hele mooie glans over het papier, jammer genoeg is dat op de foto niet te zien.

7 opmerkingen:

  1. Ha, ha...wat een grappige tags, ik wilde ook nog met deze uitdaging aan de gang en had laatst al foto's met mijn zoon's toestel gemaakt (die maakt nl. mooiere foto's) toen hij ze laatst op zijn toestel zag (ik had niets verteld) moest hij erg lachen :) ook je kaarten zijn super mooi, in de kaart met masker techniek herken ik heel duidelijk jouw stijl en die met alcohol inkt is echt heel bijzonder!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja wat een leuke bekken kun jij trekken, hahaha, geweldig deze uitdaging en zo leuk elke dinsdag post. Wat een mooie uitwerkingen hebben jullie weer gemaakt met de technieken, prachtig! En die mannenstempel is ook geweldig!

    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent weer super bezig geweest , Yvonne, je gekke bekkenkaartje is super, maar ook de anderen vind ik heel mooi, ik zou echt niet kunnen kiezen uit dit prachtig assortiment, zo'n uitdaging brengt het beste in iemand naar boven, niet??

    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha gaaf die tags! mooie uitwerkingen van alle uitdagingen waar je aan mee doet! Groetjes Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige Gekkebekken Tag. Wat is het volgende onderwerp?
    13x13 uitwerkingen zijn weer goed gelukt. We hebben de volgende technieken uitdaging al weer klaar liggen om te maken.

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een leuke projecten heb je weer gemaakt. Die gekke bekken zijn echt helemaal top, Coby kan er ook wat van zeg. En jullie uitwerkingen van deze maand vind ik schitterend, die met alcoholinkt van jou is mooi gemaakt zeg. Toppertjes zijn het weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuke projecten weer Yvonne en wat kan jij een gekke bekken trekken zeg.
    Echt een super leuke tag.
    Ook de kaarten met alcohol inkt vind ik super .
    Geniet ervan om te zien wat jullie allebei van de opdracht hebben gemaakt.
    Echt klasse werk.
    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even op visite bent geweest !
Bedankt voor je belangstelling en tot een volgende keer :-)