maandag 4 november 2013

13 x 13 September en oktober

Een dubbele uitdaging deze keer omdat we door vakanties in september niet op tijd konden versturen en daarom is het nu dubbel zo leuk om een dikke envelop te ontvangen.
Ik begin met de alcoholinkt resist techniek en mijn uitwerking:
 Sterk verdunde acrylverf (paars en turquoise) op een groot vel aquarel papier gesmeerd. Met alcoholinkt (direct uit het flesje) op de natte verf "geschreven" waardoor er een resist effect rond de inkt ontstaat. Gebruikte kleuren zijn citrus, stream en wild plum. Alles goed laten drogen en een paar mooie stukken uitgesneden. De silhouet stempel geplaatst en verder niets toegevoegd omdat ik de achtergrond daar te mooi voor vind.
Het hele vel:
 En een detail foto:
 Dit maakte Marlies:
  De tweede techniek is ook met alcoholinkt, nu met water. 
Uitwerking van Marlies:
Mijn uitwerking:
 In een bak water verschillende kleuren alcoholinkt laten druppelen. Ik heb hierbij weer citrus, stream en wild plum gebruikt. Vel papier door het gekleurde water gehaald en nu zijn beide zijden van het papier mooi gekleurd. Stempels geplaatst en de bloemen ingekleurd met een geel derwent colorsoft potlood.
Een heel leuke en eenvoudige techniek...ik heb wel gezorgd dat mijn vingers niet dezelfde kleuren kregen door het papier met een pincet vast te houden.
 Techniek nummer drie heet "urban grunge". Dit heb ik ervan gemaakt:
 Gele en lichtblauwe verf op mijn craftsheet gesmeerd en het papier er deppend doorheen gehaald. Wel stukken onbedekt gelaten. Goed laten drogen en met distress inkt de hele pagina gesponst. Gebruikte kleuren: frayed burlap, brushed corduroy, rusty hinge en walnut stain. Met een babydoekje voorzichtig over de verf gewreven waardoor de kleur weer mooi naar voren komt. Met haarlak de boel gefixeerd. Op manilla papier de mannen gestempeld, uitgeknipt met een fotorand schaar, gekreukeld en bewerkt met vintage photo. Met timber brown de centimeter stempel twee maal geplaatst.
Hieronder zie je links de pagina met alleen de verf en rechts bewerkt met inkt:
 De uitwerking van Marlies:
Onze laatste techniek is de bandana techniek. Die hebben we al vaker gedaan maar hij blijft leuk om te doen.
Marlies gooide wat mannen in de strijd:
En ik een knappe dame....en laat die mannen nu maar gaan duelleren.
Achtergrond gesponst met vier kleuren distress inkt: aged mahogany, fired brick, gathered twigs en walnut stain. De dame, bloemen en tekst gestempeld en met een witte gelpen aan het tekenen gegaan. 

9 opmerkingen:

  1. happyness is like jam .... geweldig gevonden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ziet er allemaal weer super uit, leuke technieken.

    groetjes jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie resultaten hebben jullie weer gekregen met de verschillende technieken Yvonne...leuk zoals jullie met dezelfde technieken bezig zijn en toch zo een eigen resultaat krijgen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. PRACHTIGE achtergronden, kaarten, leuke technieken, ooooh, veel moois in die blogbericht te zien Yvonne!
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wauw jullie zijn druk geweest, erg leuke technieken en mooie kaarten zijn het geworden, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw wat een mooie dingen, prachtige kleuren en leuke stempels!
    Goed bezig geweest hoor.
    Groetjes Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zo wat een mooie creaties en technieken zijn het weer!
    Groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben benieuwd of het duel al beslisd is.
    Dit waren weer erg leuke technieken, maar de acryl - alcohol resist ga ik nog even oefenen, want ik ben nog niet tevreden. :-)

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een creativiteit weer, heel mooi weer allemaal Yvonne!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even op visite bent geweest !
Bedankt voor je belangstelling en tot een volgende keer :-)