dinsdag 19 november 2013

Creative Ladies - E en F

De E en F heb ik gemaakt voor Brigitta. Ik wilde onderwerpen die niet voor de hand liggen. Dit is de letter E:
 Verschillende kleuren alcoholinkt in een bak water gedruppeld en mijn papier erdoor gehaald. Ik gebruikte butterscotch, espresso en oregano. Ook het verplichte figuur, een trinchie (7,5 x 7,5 cm) op deze manier bewerkt. De behandeling nog een keer herhaald. De vrouw gestempeld (op de A5 en op de trinchie) en gemaskerd. Door een stencil de blokjes met walnut stain gesponst. De boom gestempeld en gekleurd met brushed corduroy en aged mahogany. Met witte gelpen wat accentjes gegeven. Rond de vrouw met wit en bruin potlood lijnen getrokken en uitgeveegd met een doezelaar. De vrouw gekleurd met tattered rose. Het woord EENZAAM op de computer gemaakt, gekleurd en gemat op bruin papier.

Een vrolijker onderwerp en het kleurenpalet voor de letter F (mijn keuze dit keer):
 De F van Flatteus:
 Achtergrond gesprayed met sand (glimmermist), sailboat blue, denim (colorwash) en peacock feathers (art anthology). Na drogen nog gesprayed met white linen (dylusions). De flatteuze dame gekleurd met soft en blush pink, sea green en pale blue (derwent coloursoft). Omlijnd met een wit potlood. Strandhuisjes gestempeld en ook met potloden gekleurd: pale peach, lichen green, mint, sea green, electric blue en prussian blue. Vogel gekleurd met pale peach en lichen green. Huisjes, vogel en vrouw opgeplakt. Pootjes gestempeld. Tekst gestempeld en op blauw en groen papier gemat. Wolken met behulp van een stencil gemaakt. Glossy accents op haar hoedje gesmeerd. Letter F (hout) aan de snavel bevestigd met een metaaldraadje.

Wat een schatje hè:

Nieuwsgierig naar de letters die ik kreeg van Marjolein ? Kijk dan snel even HIER.

11 opmerkingen:

  1. Hoe mooi de flatteuze kaart ook is...ik ben helemaal weg van de indrukwekkende "eenzaam" kaart, Yvonne! Niet vrolijk, maar zó intens komt die kaart hier "binnen"....knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige creaties Ivonne, zowel de eerste als de laatste, het vogeltje met de letter F vind ik zo goed gevonden!!! Schitterend hoor!!!

    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn echt supermooi... ben er zo blij mee!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt 2 super woorden gevonden. De kleuren de kale boom en de vrouwgeven het woord heel goed weer.
    Flatteus. Ja, die sokken bij dat "zwenpak". Dat is zeker Flatteus.

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig de kaarten. De eerste en laatste vind ik erg mooi. De eerste maakt veel indruk op me, de kaart geeft volledig te tekst weer. Erg mooi en ik word er stil van.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou het is je zeker gelukt om niet voor de hand liggende woorden te kiezen voor deze uitdaging. Zo grappig dat iedereen weer wat anders verzint. Ik denk steeds: ohhh ja...dat had ook gekund, leuk. Ik vind jouw pagina's weer geweldig mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Twee prachtige kaarten! Zo verschillend, en allebei echt heel mooi.
    De "eenzaam" kaart laat nog maar weer eens zien dat zoveel mensen heel alleen, maar ook heel eenzaam zijn.
    En de tweede kaart is zo vrolijk, zeker met het miezerige weer van de laatste tijd doet dat je goed.
    En ik ben natuuuuuurlijk verliefd op de strandhuisjes!
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  8. schitterend, eenzaam heel mooi van kleur en gaaf hoe je je trinchie hebt verwerkt, en die andere zo grappig en je mee vind ik heel schattig, leuk gevonden. Kortom: weer 2 prachtige letters!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige creaties heb je ervan gemaakt Yvonne super!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even op visite bent geweest !
Bedankt voor je belangstelling en tot een volgende keer :-)