donderdag 20 februari 2014

Creative Ladies - K en L

Een bijzonder kleurrijke aflevering deze keer. Kleurrijke kleuters voor de letter K...alleen was het teveel tekst om mooi op de pagina te zijn dus zijn het alleen kleuters geworden. Ik heb de pagina's voor Joukje gemaakt.
Met dylusions spray en een stencil cirkels gemaakt. Gebruikte kleuren: lemon zest, vibrant turquoise en bubblegum pink. Tussen iedere kleur even laten drogen en het stencil verlegd. De meisjes gestempeld met cherry pink, teal blue (stazon) en sunshine yellow (adirondack). Uitgeknipt en gemat op zwart. Letters gestempeld en uitgeponst met een vierkante pons. Alleen rond de K heb ik een (verplichte) cilinder getekend. Opgeplakt en rond de letters en pagina randjes getrokken met een zwarte fijnschrijver.

Voor de letter L moest dit kleurenpalet worden gebruikt:
Ik heb eens heerlijk in mijn woordenboek zitten snuffelen en daar kwam ik dit geweldige woord tegen: LANTERFANTEN. Tja, daar wilde ik wat mee gaan doen.
Achtergrond gesprayd met fresh lime van dylusions. Met rode en oranje inkt wat achtergrond stempels geplaatst. Plaatjes op internet gezocht (wat een lol), uitgeprint en als collage opgeplakt. De bollen gestempeld met zwarte inkt. Meisje gestempeld en ingekleurd met lyra krijt. Uitgeknipt en opgeplakt. De pagina rond de plaatjes gesponst met citrus om de juiste kleur groen te krijgen. Het lanterfanten menu gekleurd met derwent inktense potloden: sicilian yellow, applegreen, red poppy en crimson. Nog wat details aangebracht met witte gelpen en zwarte fijnschrijver. 
Zeg het woord lanterfanten maar eens een aantal keer achter elkaar...daar word je vanzelf toch vrolijk van???

Het leuke van deze maand is, dat we allemaal van degene voor wie we iets moesten maken ook post terug kregen. Dus hier kunnen jullie de letters die ik kreeg van Joukje bewonderen (onderaan).

6 opmerkingen:

  1. Geweldige pagina's Yvonne en wat een originele onderwerpen heb je weer bedacht!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig hoor Yvonne dat kleuren werk met die kleuters vind ik gewoon schitterend!!!

    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi Yvonne, de pagina met de kleuters vind ik helemaal top.

    groetjes jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zo origineel weer Yvonne, vooral dat lanterfanten, je moet er maar op komen, je uitwerking van beiden is weer top!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een vrolijke boel bij die kleuters. En af en toe eens een dagje lanterfanten is ook niet verkeerd. Prachtig allebei.

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha die tweede is echt geweldig!
    Lantefanteren, je moet er maar opkomen.
    Fijn weekend, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even op visite bent geweest !
Bedankt voor je belangstelling en tot een volgende keer :-)