zaterdag 8 maart 2014

Lifebook - week 10 door Tamara Laporte

Van week 9 geen werkstuk omdat in die week een interview gepland stond en dus even een weekje rust. Ook wel lekker want ik wil toch bijblijven en dan is het af en toe flink aanpoten maar dat is helemaal niet erg ;-) Het begin van de maand en dat betekent dat er weer een les van Tamara is. Paint over collage, dat gaan we doen. Als eerste op zoek naar stukjes (rest)papier en een gezicht uit een tijdschrift.
Hierna eerst het gezicht geverd en ogen e.d. opnieuw getekend. Dit ging niet zoals ik wilde dus nog maar een laagje verf aangebracht. Ik vond het erg lastig om de ogen goed te krijgen omdat het een opzij gezicht is. Maar daar heb ik bewust voor gekozen omdat ik dit ook gewoon wil kunnen. Ze loenst nu wel een beetje maar ach....dat komt van al die drank die ze op heeft. Hierna de achtergrond dun en waterig geverfd met geel en lichtblauw. De jurk met zwarte verf gekleurd en met een roller een laag gesso aangebracht rondom de dame. Met verf en lyra krijt de haren getekend en haar hoofddeksel met posca's. Onbedoeld werd het een flinke carnavalshoed (en ik hou helemaal niet van carnaval want ik ben al leuk genoeg van mezelf, hihihi). Hierop voortgeborduurd en het gezicht ook wat versieringen gegeven. Stempels op de gesso aangebracht en met lyra teal de blauwe kleur wat versterkt. Met geel de dame wat naar voren gehaald. Haar jurk ook nog versierd met witte posca en tot slot met een goudkleurige gelpen wat accenten aangebracht. Aláááááf !

5 opmerkingen:

  1. Wat heb je deze opdracht weer prachtig voor elkaar gebracht Yvonne, je wordt nog een echte kunstenares, sorry dat ben je al!!

    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg leuk Yvonne, leuk zo spelen met van alles wat er om je heen ligt he?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw...wat gaaf Yvonne, onherkenbaar en wat een prachtige achtergrond!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat knap Yvonne, ik herken je collage helemaal niet meer, spettert van het papier af.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wow wat leuk om het verschil te zien, prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even op visite bent geweest !
Bedankt voor je belangstelling en tot een volgende keer :-)