maandag 22 december 2014

ABC boekje

En nu niet te lang wachten met het maken van een boekje voor het ABC wat we met de Creative Ladies hebben gemaakt, dacht ik. En zodoende heb ik gisteren de hele dag doorgebracht in mijn hok. Mijn eerste plan was om 2 verschillende boekjes te maken....één met mijn eigen alfabet en één met mijn gekregen alfabet. Maar omdat het ook erg leuk is om de uitwerkingen naast elkaar te zien heb ik ze samen gevoegd in één boekje. Ik heb gekozen om mijn boekje in te binden met een paar strookjes leer als versiering en versteviging.

 Geen idee hoeveel lagen spray, inkt en verf ik heb gebruikt maar uiteindelijk ben ik zeer tevreden over het eindresultaat.
De achterkant:
 De zijkant met de strookjes leer:
 Van bovenaf:

Zo begon het:
Papier op maat gesneden en het teveel omgevouwen.
Een mal gemaakt en overal gaatjes in geprikt.
 Leuk, al die gaatjes maar eenmaal aan het inbinden bleek het niet mooi te worden...de pagina's waren net iets te dun. Dus alles uitgehaald en steeds twee pagina's in elkaar gevouwen. Maar ja, toen weken de gaatjes een heel klein beetje af.
 Toch maar aan het inbinden geslagen en ach...dat het af en toe een ietsje scheef loopt is mijn artistieke vrijheid zal ik maar zeggen, hihihi.
 Het inbinden is klaar:
 Kaft er omheen gedaan en de stukjes leer vastgeplakt aan de boven- en onderkant...FOUT!!!!!! Dát had ik dus nog niet moeten doen want ik moest alle uitwerkingen nog inplakken en dan rekt het boek dus nog uit. Okee....een wijze les! Het leer aan de achterkant los gehaald en weer vastgeplakt toen alles in het boekje zat. Vandaar de paddenstoel-achtige dingetjes op de achterkant. Niets anders dan camouflage ;-)
Doe je het boek open dan staat links de uitwerking van een ander en rechts de mijne.

9 opmerkingen:

  1. moooooi geworden, en wat een werk uh spelen zit daar in!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zoooo knap van je! ik heb daar geen geduld voor denk ik!
    Het ziet er schitterend uit!! En wat leuk dat je ook je eigen letters dubbel hebt gemaakt, goed idee van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig!!!!!!!!!!!!!!!wat een leuke manier om in te binden...ga ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow wat een mooi boek heb je gemaakt, super , die inbinding van jou, en zoals je zegt handwerk is nooit perfect, maar wel super mooi!! Fijne Kersttijd Yvonne!!!!

    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een mooi boek is het geworden. en wat een mooie inbindmethode. Waar koop je dat soort leertjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind t super mooi, goed gedaan !!!
    Fijne feestdagen xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. geweldig wat een schitterend boek is dit geworden en wat mooi ingebonden, pfff wel een werk zeg, maar nu kun je er heerlijk van genieten, ziet er gaaf uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig Yvonne wat zit dit er gaaf uit, petje af!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is dit geweldig mooi. En wat een werk.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even op visite bent geweest !
Bedankt voor je belangstelling en tot een volgende keer :-)