zondag 18 december 2016

Big playing cards diary

Een poos geleden kreeg ik een pakje grote speelkaarten (12,5 x 19 cm) van mijn schoonzus. Daar zouden we nog een keer iets mee gaan maken maar steeds kwam het er niet van. Tot ik ze weer tegenkwam in één van mijn bakken. Ik ben begonnen met 5 kaarten en toen ik daarmee klaar was bedacht ik me dat het wel leuk zou zijn om er een jaarboekje van te maken. De achterkanten heb ik met lijntjespapier beplakt zodat ik daar wekelijks iets op kan schrijven. Aan het einde van het jaar bevestig ik er ringbanden aan. Hierna heb ik nog 47 kaarten te gaan ;-)

Ik ben begonnen om de voorkanten een laagje gesso te geven en de stempels van Lost Coast Designs (the many moods of Mona) twee keer apart te stempelen en uit te knippen. Daarna de stempelafdrukken weggelegd.

Vervolgens mijn gelli plate, stencils (zowel gekochte als zelf gemaakte) gepakt en achtergrondjes gemaakt:

Met Posca's en fijnschrijvers details aangebracht:

De Mona's opgeplakt en allemaal een klein kleur accentje gegeven met distress inkt (behalve de non, zij vond dat iets te frivool). Op sommige kaarten nog extra accenten aangebracht.

Gaatjes geponst met de Bind It All, 6 boven en 6 onder. Dit is de achterkant van de kaarten:
Wordt vervolgd.....

1 opmerking:

  1. Ik vind dit een fantastisch project Yvonne ! Laat je je vorderingen zien aan ons ???
    Corrie x

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even op visite bent geweest !
Bedankt voor je belangstelling en tot een volgende keer :-)