dinsdag 13 december 2016

Vijfde ronde round robin - Gebruik boekpapier

Boekpapier...vind ik altijd leuk om mee te werken dus deze uitdaging begon ik dan ook vol goede moed. Ik had zelfs al helemaal in mijn hoofd hoe ik het zou gaan maken en voor een groot deel is het ook precies gegaan zoals ik wilde. Er loopt echter altijd wel iets anders dan gepland maar ik ben er erg tevreden over. Nu maar hopen dat de ontvangster er ook blij mee is.
 Stap 1 : Beide pagina's met gesso ingesmeerd en laten drogen. De pagina's nat gesprayd en met een pipet drie kleuren ecoline op de natte pagina's gedruppeld en de inkt lekker door elkaar laten lopen zodat er veel meer kleuren tevoorschijn kwamen. Gebruikte kleuren: donkergeel, magenta en hemelsblauw (cyaan). Op het natte papier grof zeezout gestrooid en dit een half uur aan de lucht laten drogen. De rest gedroogd met de heatgun :
 Eenmaal gedroogd is de kleur een stuk minder fel, het zeezout heeft mooie grillige kringen achter gelaten:
 Stap twee : Met witte verf een paar veren (stencil) op de achtergrond gesponst. Omdat de ecoline wat kleur door het wit heen laat schijnen heb ik het nog een keer herhaald.:
 Stap drie : Een dromenvanger ontworpen en als mal gebruikt, uit boekpapier heb ik de uiteindelijke dromenvanger gesneden:
 Stap vier : Veertjes gestanst uit boekpapier en bewerkt met distress inkt gathered twigs en nat gesprayd:
 Stap vijf : De dromenvanger op de linker pagina geplakt:
 Stap zes : De veertjes gesprayd met gele en roze ecoline en na drogen de veertjes en pagina van witte spetters voorzien:
 Stap zeven : De dromenvanger ingekleurd met een bruine posca en wat details aangebracht met een witte sharpie, oranje posca en zwarte fijnschrijver. Ook de veertjes wat bewerkt. Veertjes opgeplakt en met een fijnschrijver verbindingslijntjes naar de dromenvanger gemaakt. Tekst op blanco boekpapier gestempeld en in losse woordjes geknipt. Op deze manier kan je ze speelser opplakken wat ik zelf vaak veel mooier vind.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je even op visite bent geweest !
Bedankt voor je belangstelling en tot een volgende keer :-)