zondag 18 maart 2018

Steampunk torso

Vorige week zondag had ik weer een gezellige crea middag en avond met Lia en Monika. Ik had nog 3 mini torso's staan en had mooi tissue papier aangeschaft...tijd voor een projectje dus. We hebben de hele middag lekker zitten plakken en alledrie vonden we het leuk om er een corset op te bevestigen. Dat hebben we ook met papier gedaan. Na het plakken alles een nachtje goed laten drogen en van de week ben ik eerst maar eens materiaal gaan verzamelen. Al doende kwam ik op het idee om er wat steampunk-achtigs van te maken. 


 Stukjes scheuren en opplakken met modpodge:

De basis is gelegd. Nu een nachtje goed laten drogen:

Verzamelen, passen en meten:

Zo komt mijn oude hobby van sieraden maken nog eens van pas. "Oude" metalen zijn goed te gebruiken:

Metaal en papier (de radar wieltjes) bewerkt met de baked texture van Seth Apter:

De aankleding:

Ik vond nog kettinkjes :



De blaadjes bewerkt met verschillende kleuren alcoholinkt:

Het vlindertje is van hout en heb ik ooit bij een bestelling gekregen. Het past er perfect bij wat kleur betreft:

Het bolletjes randje was wit en heb ik in vloeibare zwarte verf gelegd:



Mini radar wieltjes e.d. op het ornament geplakt. Dit wilde ik eerst op de voorkant bevestigen maar daar viel het weg. Hier komt het beter tot zijn recht:


Een heerlijk projectje waar ik me weer eens lekker op uit heb kunnen leven.

2 opmerkingen:

Leuk dat je even op visite bent geweest !
Bedankt voor je belangstelling en tot een volgende keer :-)