dinsdag 13 november 2018

Steampunk challenge van Art Journey

Steampunk...ik hou ervan en toen dit deze maand het onderwerp bleek te zijn bij Art Journey vond ik het de hoogste tijd om weer eens mee te doen met hun challenge.Vorige week vond ik in een vergeten hoekje ergens in huis een kartonnen koker van 7,5 cm hoog en een doorsnede van 8 cm. 
Dat werd de basis voor mijn uitwerking. Hoe en wat het precies ging worden wist ik niet maar al doende borrelden er steeds meer ideeën naar boven. Met uiteindelijk dit resultaat:


Maar zo begon het...ik heb de koker beplakt met stukken papier die ik door de cuttlebug (embossingfolders) heb gehaald. Ik heb ze bewust deels over elkaar geplakt zodat je later een mooier verweerd geheel krijgt. Op sommige overlappende stukken een paar brads aangebracht.


In het karton zitten een paar deuken wat ook weer een leuk effect geeft. Na het plakken heb ik alles geverfd met  zwarte gesso. Toen dat droog was, 4 kleuren inka gold op mijn hand gesmeerd en op gevoel de kleuren voorzichtig met mijn vinger opgesmeerd. De kleuren die ik heb gebruikt: old gold, graphite, turquoise en copper.


Dat ziet er dan zo uit:

Hierna moest ik bedenken wat ik er verder mee zou gaan doen. Van 3 verschillende stempellappen heb ik stempels gebruikt: Steampunk 2 en 3 en Octopus.
Ik heb de man en octopus apart gestempeld en uitgeknipt. Het middelste stuk van de duikhelm heb ik uitgeknipt en daar, na het kleuren, een stukje plastic achter geplakt als ruitje. Ingekleurd met Primary elements (mystic blue en een mengelmoes van poppy red en lemon grass) en distress inkt fossilized amber. De man gekleurd met faded jeans en tattered rose.
Vervolgens heb ik de octopus op het lichaam van de man geplakt, hierbij er wel voor gezorgd dat hij door het raampje kan kijken.


Verschillende metalen bevestigd met brads:

Op grijs karton wat vliegende projectielen gestempeld en hier overheen gesprayd met autumn leaves (primary elements). Uitgeknipt en bevestigd op metalen houdertjes die ik in de rand van de koker heb geprikt:
Ik heb heel veel lol gehad met het maken van dit werkstukje en wie weet heb ik jullie wat inspiratie kunnen geven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je even op visite bent geweest !
Bedankt voor je belangstelling en tot een volgende keer :-)