zaterdag 12 juli 2014

Zomerchallenge - week 6

Dag 36 - Bomen, bos, tuin
 Dit vind ik zo'n prachtige collage stempel, perfect voor deze opdracht.
Achtergrond gesprayd met grijsgroen. De collage stempel afgedrukt en ingekleurd met distress inkt: shaded lilac, worn lipstick, shabby shutters en peeled paint. Ook derwent colorsoft gebruikt in dezelfde tinten. Omdat de ondergrond te donker naar mijn zin was heb ik met verdunde bleek en een kwastje kleur weggehaald. Met witte gelpen wat accenten aangebracht.

Dag 37 - Je favoriete schoenen
 Hiervoor heb ik mijn heerlijke laarzen gekozen, ik kan er de wereld mee aflopen maar jammer genoeg zijn ze nu versleten en ben ik op zoek naar de juiste vervangers.
Blauwe en naturel bister met een een mister nat gemaakt en laten drogen. Foto van mijn laars gemaakt en afgedrukt. Uitgeknipt en opgeplakt. Met stickertjes de tekst gemaakt.

Dag 38 - Je eigen naam
 Met mustard seed, picked raspberry en peacock feathers gesponst door een stencil. Mijn naam gestempeld en bewerkt met stickles. Rondom mijn naam in verschillende handschriften geschreven.

Dag 39 - Slechts één woord
 Hier heb ik één van mijn favoriete technieken voor gebruikt.
Een stuk metaal door een steampunk embossingfolder gehaald en op mijn kaartje geplakt. Bewerkt met alcoholinkt wild plum en stream. Gedroogd en alles bedekt met zwarte acrylverf, even laten drogen en daarna voorzichtig met een tissue grotendeels eraf geveegd. Helemaal laten drogen, hier en daar een schuurpapiertje erover gehaald en nogmaals bewerkt met dezelfde kleuren. Wekker en woord gestempeld. Woord gemat op paars en turquoise en opgeplakt.

Dag 40 - Sterren
 Glimmermist frost en turquoise blue op mijn kaartje gesprayd. Vrouwengezicht gestempeld en gemaskerd. Sterren gestempeld en bewerkt met flitter glue mega flakes. Geweldig leuk spul maar een ramp om mee te werken...alles plakt en de flakes fladderen overal waar je ze niet wilt hebben maar het effect is zo mooi! Met de gum van een potlood rondjes gestempeld met acrylverf en bewerkt met witte posca en zwarte fijnschrijver. Gezicht nogmaals gestempeld, gekleurd met derwent colorsoft en opgeplakt. Gesso rond het gezicht gesmeerd en er turquoise bolltejes in gedrukt. Tekst gestempeld, gemat en opgeplakt,

Dag 41 - Maak een lijstje
Met een bankpasje geelgroene, hemelsblauwe en witte verf op mijn kaartje gesmeerd. Met citrus en pool (adirondack) door een stencil gesponst. De verschillende afbeeldingen gestempeld en met zwarte fijnschrijver randen en pijlen getekend. Cirkels gemaakt met roze en witte verf en met posca de randen gekleurd.

Dag 42 - Driehoeken
De beide "huisjes" gestempeld en ingekleurd met distress inkt mustard seed, spiced marmalade, barn door, broken china en peeled paint. Met behulp van een stencil de achtergrond gemaakt en met dezelfde kleuren sommige vakjes gekleurd.

4 opmerkingen:

  1. Wat een mooie gevarieerde kaarten voor de challenge.
    Prachtig Yvonne.
    Fijne zondag, Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ze zijn zeker allemaal prachtig......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wow wat een mooie serie weer, leuk al die verschillende technieken, het wordt al een behoorlijk doosje vol kaartjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je creaties zijn weer prachtig Yvonne, zeer gevarieerd en heel mooi uitgevoerd!!

    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even op visite bent geweest !
Bedankt voor je belangstelling en tot een volgende keer :-)