zaterdag 2 augustus 2014

Zomerchallenge - week 9

De allerlaatste kaartjes voor de zomerchallenge. Maar het is nog niet helemaal afgelopen want op 30 augustus is er een reünie bij de Craftorij in Ede. Dan kunnen we elkaars boekjes in het echt zien, de dames achter de uitwerkingen en een mini verrassingsworkshop volgen. Dat zal een gekakel van jewelste worden...ik kijk er al naar uit!

Dag 57 - Zentangle
 Hiervoor heb ik mijn favoriete patroon gekozen: 'nzeppel in combinatie met de zwart/wit streepjes. Geschaduwd met een zacht potlood en uitgewreven met een doezelaar. Achtergrond gekleurd met milled lavender, de bloemetjes met dusty concord.

Dag 58 - Gebruik één of meerdere stickers
 Achtergrond gemaakt met een cirkelmal, verf, posca's witte gelpen en zwarte fijnschrijver. Cijferstickers opgeplakt en gekleurd met glaze pennen. Voor de tekst heb ik stickers van Tim Holtz gebruikt. Rond alle stickers heb ik een lijntje getrokken.

Dag 59 - Iets uit je huis
 Restje stof van één van onze stoelen op mijn kaartje geplakt. Met witte inkt het silhouet gestempeld. De naaimachine gepakt en 4 kleuren garen rond de randen gestikt. Het woord HOME gestempeld. De roos gestempeld op apart papier met sweet plum en bamboo leaves en op het silhouet geplakt.

Dag 60 - Think pink
 Achtergrond gemaakt met spun sugar, worn lipstick, een stencil en bubblegum pink. De naakte man met de mooie billen gestempeld. Op roze papier de lijst gestempeld met versamark en bewerkt met witte embossingpoeder. Uitgeknipt en over de man geplakt. Think pink geschreven en met stiften een paar randen rondom getrokken.

Dag 61 - Eigen onderwerp
Als achtergrond heb ik een al eerder met alcoholinkt bewerkt stuk yupo papier gebruikt. Dit op mijn kaartje geplakt. Angel van Stampotique gestempeld en nogmaals op een stuk mica omdat ze een beetje wegviel in de achtergrond. Stukje papier gesponst met citrus en hier de tekst op gestempeld. Uitgeknipt en opgeplakt. Het stuk mica met Angel precies over de stempel op het kaartje gelegd en vastgezet met splipennen. Verder niets meer bewerkt omdat ik daar de achtergrond te mooi voor vind.

Afzakkertje
Tot slot kregen we nog een laatste opdracht: zet al je kaartjes op de foto. Tja...ze zaten eigenlijk al vast maar dat was niet helemaal naar mijn zin dus maar weer los gehaald en alle kaartjes op de grond gelegd. Manlief klom op een stoel en heeft een flink aantal foto's gemaakt in de hoop dat er eentje bijzat die geschikt was voor publicatie ;-)
 Natuurlijk moet alles wel netjes liggen ;-)

Mijn papieren patchwork dekentje:

4 opmerkingen:

  1. Ook je laatste uitwerkingen zijn weer prachtig, wat was het (mee) genieten zeg en wat een mooie finale dit overzicht!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook je laatste kaarten zijn weer juweeltjes Yvonne...de zentangle is super geworden!
    Knap dat je de hele challenge hebt volbracht.
    groetjes, Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige kaartjes heb je weer gemaakt, ik heb echt genoten in blogland. Al die mooie creaties.
    En wat geweldig alle kaartjes op een rij, je kunt het zo wel inlijsten en heb je een kleurrijk geheel :)
    Fijne zondag, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. geweldig wat een mooie afsluitende kaartjes en die laatste is erg leuk om ze allemaal bij elkaar te zien, veel plezier eind augustus.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even op visite bent geweest !
Bedankt voor je belangstelling en tot een volgende keer :-)