donderdag 20 oktober 2016

Boekje ala Arne en Carlos

Afgelopen zondag waren we weer bij elkaar om gezellig crea bezig te zijn...Lia, Monika en ik. Dit keer zouden we een boekje gaan maken onder leiding van Lia en het "Maak je eigen boek" boek van Arne en Carlos. De resultaten zijn echt heel erg mooi geworden en hier laat ik de mijne zien.
 We zijn begonnen om eerst papier en een thema uit te zoeken. Ik wilde graag oud en nieuw met elkaar mengen, lijntjes papier maar ook design en kreukels stonden op mijn verlanglijstje. Alles op maat gesneden (A4) en verdeeld in katernen. Restjes van grote scrap vellen heb ik gebruikt als speels effect. Met de naaimachine de katernen aan elkaar genaaid en daarna de katernen met elkaar verbonden door zigzaggend de rug aan elkaar te naaien (tussen de stiksels op de rug).
Kaft iets groter gesneden en bekleedt met mooi scrap papier. Binnenkant op de kaften gelijmd en met ribbelkarton de rug afgedekt. Ik kreeg van één van mijn zoons een paar jas gespen en die heb ik ter versiering op de kaft geplakt.

Hieronder laat ik enkele pagina's zien, er zitten 6 katernen in. Ik wil mijn boekje gaan gebruiken om hand lettering in te gaan maken. Dat zal erop neer komen dat ik ook losse papiertjes in mijn boekje ga plakken en verder zie ik wel wat en hoe ik het ga doen. Lekker loslaten en zien waar mijn pennen, potloden e.d. me brengen.

 Ik hou van de rommeligheid aan de boven-en zijkant omdat er zoveel verschillende soorten papier zijn gebruikt.
 Alle katernen bestaan uit 4 tot 6 papieren, afhankelijk van de dikte. Ze worden aan elkaar genaaid met de naaimachine. Hieronder heb ik oud muziekpapier gebruikt en een reststrook van scrap papier.
 Links printer papier met een restje verf en inkt. Rechts een nieuw vel uit een blok.
 Links is een vel papier waarop gedept alcoholinkt zit...ik had teveel gebruikt op glossy papier en depte met dit vel het teveel af met een onverwacht mooi resultaat. Rechts is verkreukeld pakpapier.
 Papier uit een nieuw blok en weer een rest strook.
 Pakpapier en een reststrook.
 Aan de binnenkant van de achterste kaft heb ik met restjes een vakje gemaakt waar ik ideeën of mooi papier in kan bewaren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je even op visite bent geweest !
Bedankt voor je belangstelling en tot een volgende keer :-)