donderdag 10 november 2016

Derde ronde round robin - gebruik deli paper

Voor deze uitdaging moesten we deli paper gebruiken. Nu heb ik aardig wat restjes deli paper met verfrestjes in mijn la liggen en dat wilde ik hiervoor gebruiken.
 Dit is de opbouw...
Eerst een laagje gesso aangebracht en daarna restjes deli paper in reepjes gescheurd en over de beide pagina's geplakt:
 Met een smalle roller Amsterdam verf aangebracht (geelgroen, turkooisgroen en ultramarijn lt):
 Met dezelfde kleuren door een stencil heen gesponst:
 Zwarte lijntjes getrokken rond het gescheurde deli paper:
 Rondjes gestempeld op blanco deli paper, achterkant met witte gesso ingesmeerd, uitgeknipt en opgeplakt:
 Met zwarte verf rondjes rond de cirkels gestempeld om ze wat meer naar voren te halen:
 Hierna heb ik wat dingen geprobeerd die totaal verkeerd uitvielen, hier heb ik helaas geen foto's van gemaakt. Uiteindelijk besloten om de achtergrond helemaal te verven met geelgroen, de cirkels en strookjes met transparante verf (primair magenta en groenblauw) Ook nog met witte verf rondom de cirkels gestempeld:
 Met witte posca accenten aangebracht en nog een paar gestempelde cirkels van deli paper opgeplakt. Ook wat kleine zwarte cirkels op mijn spread afgedrukt:
 Witte spetters met verdunde verf over alles heen gespetterd:
Rechts een silhouet gesponst met zwarte verf, links een groter silhouet andersom gesponst. Beiden omlijnd met een witte posca. Tekst gestempeld, uitgeknipt en opgeplakt. "Freedom is a state of mind". Om het af te maken heb ik nog een wit lijntje getrokken rond de buitenste randen van mijn spread:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je even op visite bent geweest !
Bedankt voor je belangstelling en tot een volgende keer :-)