dinsdag 22 november 2016

Vierde ronde round robin - gebruik een foto of afbeelding

Een paar weken geleden was ik met mijn vriendin in Den Bosch en bezochten we de tentoonstelling van Jheronimus Bosch. Erg leuk en heel inspirerend, mede doordat we ongevraagd uitleg kregen over zijn schilderijen door een heel enthousiaste gids. Ook het figuurtje (waarvan ik niet kan ontdekken hoe hij heet) stond daar en direct bedacht ik me dat hij de hoofdrol zou gaan spelen op mijn spread van deze ronde.
 Mijn pagina's ingesmeerd met Verday paint copper en laten drogen. Aangezien er metaaldeeltjes in de verf zitten blinkt het aardig:
 Nogmaals in grillige stroken de copper aangebracht en terwijl het nog nat was, met patina erover gesprayd. Aan de lucht laten drogen. Door de metaaldeeltjes krijg je oxidatie en die mooie groenige kleur:
 Een stencil over de spread gelegd en met iron (ook Verday) er doorheen gesponst. Ook hier weer op de natte verf met patina gesprayd. Aan de lucht laten drogen, bij deze kleur krijg je prachtig roest effect:
 De spread gefixeerd omdat het groen en roest af blijft geven. Een swirl stencil gepakt en met licht hemelsblauwe verf de swirls gesponst:
 De fluiters afgedrukt, uitgeknipt en op mijn spread geplakt met modpodge. Ook de bovenkant hiermee bewerkt. Tekst op internet gevonden : "I play my flute because it keeps the aliens away". Bewerkt met modpodge en vintage photo. Licht gekreukeld om het een wat ouder effect te geven:
Rechtsonder nog een extra swirl gesponst. De fluiters en tekst (deels) omlijnd met een zwart stabilo all potlood en met een waterpenseel geactiveerd.

4 opmerkingen:

Leuk dat je even op visite bent geweest !
Bedankt voor je belangstelling en tot een volgende keer :-)